söndag 17 juni 2012

Oj så rädd jag blev!

I går kväll så låg en av valparna på rygg med alla tassar upp i vädret. Hjälp, den är död! Jag rusade fram och kollade, då vaknade en yrvaken liten valp och undrade vad jag höll på med. Glömde ju det, Stabeijer gillar att sova på rygg så allt är lugnt hos Supporterklubben Valplådan. Har fotat dem lite en och en idag och det är inte lätt att få bra bilder på små valpar.

Mor och far ser efter sina små. Atlas springer numera till lådan då de gnäller. Han vet inte riktigt vad han ska göra men han tvättar dem lite och då kravlar de sig fram mot honom. Huu, vad otäckt! Så skäller han lite på dem eller så ropar han på Svara.



Första tjejen
Det är en stor tjej



Andra tjejen


Hon var lite trött efter maten och inte på humör att bli fotad.

Första pojken




Andra pojken
Dem är väldigt lika två av pojkarna. Till och med jag får tänka till i mellan åt för att komma ihåg vem som är vem!



Tredje pojken
Killen med mest svart




Det var det! Nu sover de så gott i lådan efter fotografering och sin första kloklippning. Alla har nu öppnat ögonen och då börjar jag pyssla mer med dem. Den första tiden så rör jag dem väldigt lite, de är döva och blinda och lyfter man i dem då så är det som att åka bergodalbana utan att veta vad som är upp o ner etc. sen blir Svara orolig om man tar dem för henne. Yes! Nu börjar det roliga och snart så börjar golvmoppens arbete med!





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar