tisdag 8 oktober 2013

Skyll er själva!!!

Ni får skylla er själva när ni sticker nu! Ett annat år hade nog avundsjukan satt in med buller och bång men inte nu....inte nu...inte det här året.

 
Hej då fågel vänner och trevlig flygfärd söderut......vi ses nästa år!
 



På med mina somrigt blommiga stövlar, kameran på axeln och ut i skogen med finaste fyrbenta vännerna. Det blir många foton tagna men få blir bra..........det är tur att det går och radera alla suddiga. För den som har glömt......det är inte så värst länge sen som man stoppade in filmrullar i kameran.....fast det kanske är länge sen, tiden går rätt så fort.

 
Skogen är djup och trollen har gömt sig, kantarellerna har torkat, hundarna far fram som yrväder.....

 
Malin har trollat med sin kamera och fotat finaste Tia, mamma Svara. Titta och njut!
 

 
Här är det Tia som skuttar runt på halmbalarna!
 


 
Finaste tjejerna!!
Här kommer BellaBusan i full karriär!

 
Det är alltid full gas på henne......och på lurvtussarna!!
 
 
Gnista

 
Mamma Isa

 
 
Isak

 
Gnista och Isak
 

 
Jag gillar att gå och filosofera i "min" skog.......det är inte så många som går där mer än jag och hundarna, en och annan vilsekommen svampplockare och snart älgjägarna. Då blir det väl att plocka fram färgglada kläder!
 
 
Nu går vi hem och fikar!

 
Doris min gamla tant är nerklippt, hon blir pytteliten. Bland det värsta hon vet är att bli borstad och kammad. Jag brukar börja med henne men innan jag hunnit tänka borste och kam så har hon försvunnit. Då kan man fundera på om hon är tankeläsare eller beter jag mig på ett särskilt sätt när det är dags att göra pälsvård? Hon har ingen bra päls den tovar ihop sig på nolltid, den är så tråkig. Så det blir ett lätt val att låta lockarna falla på Doris.
 
 
Nu sjunger äppeltiden och....
 
 
plommontiden på sista versen, det blev mycket frukt i år.
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar