torsdag 23 januari 2014

Isa Nordisk och finsk utställningschampion eller Åbo Tur och Retur



Min finaste Isa blev Nordisk och finsk utställningschampion i åbo 18 januari. Bilresan upp till Stockholm gick bra, trots att vi glömde GPSen hemma. Till Stockholm är det ju inte svårt att hitta och bra skyltat är det till hamnen också, men för att vara på den säkra sidan att hitta fram i tid så startade Jenny Googlemaps. Då fick vi minsann åka en helt annan väg än vi brukar, småvägar men var säkert mycket snabbare. Lite fundersamma blev vi allt, det var en typisk Robin väg sa Jenny.


Om någon funderar på om vi är riktigt skruvade som åker till Åbo med båten på fredag kväll och åker hem med färjan på lördag kväll, så kan jag tala om att vi var inte ensamma som gjorde det. Det var allt en hel del förhoppningsfulla hundägare som åkte över med sina fyrfota vänner.





Vi åkte med Silja Galaxy dit och Baltic Prinsess hem.....hjälp vad svårt jag har för att hitta rätt. Vet inte hur många gånger jag var på väg åt fel håll.






Isa och Atlas ockuperade snabbt den ena sängen. Tysta och fina var de när Jenny och jag inventerade taxfree shopen. Fantastiskt duktiga hundar att ha med på resa, så lugna och fina!



Vi hade beställt frukost, frukostmatsalen öppnar klockan 6. Vi hade lite funderingar om våra smarta mobiler är så smarta att de ställer om sig till rätt tid. Så smarta var dom.......men vilken j**la väcknings signal Jenny har på sin mobil!! Prick klockan 6 parkerade vi vid ett fönsterbord för att äta frukost, det är ju så mycket att välja på.......och man äter lääääänge!
Åhh det var riktigt kallt i Åbo, det knarrade under fötterna när vi gick in till mässan. Precis när vi kom in genom dörrarna till mässhallen kom jag på att f**n.......jag har glömt bilnycklarna kvar i dörren......fort fort ut och se om de var kvar. Lång näsa hade jag fått om inte bilen stått kvar!




Väl på mässan så visade sig att vi skulle ställa ut i var sin ände och ungefär samtidigt, 20 schappar och 24! stabeijer. Vi gick runt och tittade lite sen satte vi oss vid ett fik och drack kaffe. Sen var det dags att dra sig till var sin ände och vänta på sin tur att ställa ut.
Så sitter man där och filosoferar.....vad kommer domaren att tycka om min hund? Alla vill ju vinna men det är bara en som vinner. Det var bästa Isa som blev BIR......gissa vad jag blev lycklig!!!! Bryngans Charming Chardonnay blev placerad som andra bästa tik.


Atlas placerade sig som tredje bästa hane, domaren frågade om han hade lämnat pälsen hemma. Vann gjorde en ung snygg tik,Oobje Oobeke V.D. Kraay Heide, som Ellie visade.
Trötta och lyckliga for vi hemåt.......svinkallt ute på pinkedäcket. Mätta och belåtna tog vi en Irish Coffee. Det susar rätt så bra i huvudet, inte av Irish Coffee, utan av att ha varit på mässan en hel dag. Vi somnade nästan på en gång och vaknade med ett ryck av att båten lät så konstigt, det dånade och skakade i hela fartyget och sen helt tyst.........åhh vad är det som händer???? Ahhh vi har lagt till på Åland. Nästa gång vi ska åka till Finland då blir det till Världsutställningen!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar