torsdag 19 september 2013

Dubbelpremiär!!!

Jag, Doris och Isa har varit på premiär!! Rallylydnads premiär på Billinge BHK. Doris i Fortsättningsklassen och Isa i Nybörjarklassen.

Mina fina Rallytjejer!

Hur det gick alldeles lysande tycker jag. Isa skrapade ihop 68 poäng, jag vet att det inte räcker till ett godkänt resultat men så här ligger det till, jag tävlar för att träna. Jag är av naturen lite lat så för att träna så måste jag ha ett mål för min träning. Nu är det stackars Isa som ligger risigt till, nää det är inget fel på henne!!! Men hon har en taskig matte som släpar ut henne på en tävling fast hon aldrig har gått en bana. Men det klarade hon galant!

Min fina Isa

Doris min gamla tant fick hela 91 poäng, en riktigt bra start tycker jag. Åttans frestelse är en riktig luring, men den gick bra bara 3 minuspoäng. Det är svårt för en godisgris när det ligger nåt' gott ätbart framför näsan!

Tant Doris är kortklippt men väldigt söt ändå!

Eftersom vi hade tänkt en fortsättning på tävlandet så måste jag ju ha en plan. Jag vet att Doris har sneda sitt, det blir ju ett och annat minuspoäng på det. Så det måste tränas på, som alla vet så finns det ju en massa filmer på YouTube om bakbenskontroll. Det ser plättalätt ut eller hur?

Jag letade fram klickern skar korven i lagom stora bitar hämtade en pall. Laddad till tänderna med energi, här ska tränas bakbenskontroll!! 
Doris först.....hon älskar klickerträning, hon kör hela registret innan hon kommer på att slänga tassarna på pallen. Hon slänger sig verkligen upp på pallen med framtassarna, och lägger sig ner forfarande med tassarna på pallen. Det blir många klick och godis, hon bjuder verkligen på sig själv. Så härlig att träna med!! Äntligen så får jag henne att förstå att hon ska stå med framtassarna på pallen. Fast nu använder hon pallen som en virveltrumma........der ser lite kul ut men det var väl inte riktigt så jag hade tänkt.
Sen är det Isas tur........hon kör inte allt i racerfart som Doris, men hon bjuder på lite olika saker.......snålvattnet rinner för hon vill ha KORV. Tillslut sätter hon sig bredvid pallen och ylar....Så nu har jag en hund som anväder pallen som en viveltrumma och en som ylar i förtvivlan att inte begripa vad matte egentligen vill, fast hon försöker med allt möjligt. Tips mottages tacksamt!

Min fina BellaBus och jag åkte till Tånga Hed på Hoffeklubbens utställning.

Jag tänkte att det skulle vara kul att ställa för en tysk domare, det var det och väldigt annorlunda! Hade jag vetat i förväg hur det var skulle jag nog ha löptränat!! Först springa i två varv sen rask promenad och springa igen.....domaren plockade ut hundar medans vi sprang och promenerade i rask takt. Joo hon fick Excellent men oplacerad. Bilden har jag lånat från Anziehend's  Ann-Kristins blogg finns många fina bilder där. Hennes fina tik A Betty Boop blev bästa unghund. Grattis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar